De ce Oana Oana ?
Răspunsul este simplu: „din cauza” minunatului meu soț, Oana Horia, alături de care în urmă cu 7 ani, am dat startul unui proiect care avea să devină „Around the world”, pe o durată nedeterminată. Ne place să călătorim. Aceasta fiind pasiunea noastră comună, în care investim clipe pe care trecerea timpului le face și mai valoroase.
Dar sunt aici să vă vorbesc despre o altă pasiune de-a mea, descoperită în urmă cu 13 ani, când studentă fiind, am început să studiez de ce în viaţa de zi cu zi, se întâmplă ca oameni cu un coeficient de inteligență ridicat să nu facă faţă greutăţilor, în timp ce alţii cu un coeficient de inteligență modest să se descurce surprinzător de bine. Așa am descoperit acest subiect - „Inteligența emoțională și asertivitatea” - care consider că a fost CONDIȚIA a ceea ce aveam să devin - UN EXEMPLU pentru atâtea suflete. Documentându-mă pe această temă, mi-am dat seama că pentru a avea relații frumoase și sănătoase cu cei din jur, trebuie să fac anumite schimbări în viața mea și să pun în aplicare ceea ce descoperisem. Datorită experiențelor trăite la nivel personal și văzând importanța acestora, am conștientizat că aceasta este menirea mea, să transmit un exemplu elevilor prin tot ceea ce însemn eu ca DASCĂL.
Așa că în cei 10 ani de când sunt profesor în învățământul primar sunt ghidată de acest gând, care mă conștientizează mereu de responsabilitatea imensă pe care o am - să formez indivizi pentru o societate într-o continuă schimbare. Așa că pentru a reuși am devenit înainte de profesor, prietenul de nădejde al elevilor, oferindu-le oportunitatea tuturor celor implicați să se dezvolte, să devină capabili să-și identifice emoțiile, să le gestioneze, să-și pună întrebări, să spună ceea ce gândesc fără teama că vor fi judecați, să-și argumenteze propria opinie, să știe să ofere și să primească feedback constructiv și bineînțeles să fie relaxați, având încredere în ei.
Educație și formare
Facultatea de Psihologie și Științele Educației - Universitatea Transilvania (absolvent 2009)
Master Resurse Umane în Educație. Formare și Management - Universitatea Transilvania (absolvent 2011)
Grad didactic I - (2018) Universitatea Transilvania, Brașov
„STILURI DE ÎNVĂȚARE” - Casa Corpului Didactic București (2018) – curs online
„METODE ȘI TEHNICI DE PREDARE ȘI ÎNVĂȚARE” AFASES (2018) - program de formare continuă
„Cheia bunei relații PROFESOR- COPIL – PĂRINTE” (2017)- curs online
„DEZVOLTAREA COMPETENȚELOR DE EVALUARE A CADRELOR DIDACTICE din învățământul preuniversitar – evaluatori în cadrul concursurilor și examenelor naționale” - (2016) Casa Corpului Didactic Brașov
„Personalul didactic din sistemul de învățământ preuniversitar și universitar de stat-promotor al învățării pe tot parcursul vieții” (2015) - activități de dezvoltare profesională
„FORMATOR” (2014) - program de perfecționare
„MENTOR” (2013) – program de perfecționare
„STRATEGII DE CONSILIERE EDUCAȚIONALĂ A PĂRINȚILOR” – (2014) Casa Corpului Didactic Bacău - program de formare continuă
„EDUCAȚIE PARENTALĂ” – (2014) Casa Corpului Didactic Brașov - program de formare continuă
„Abilitatea personalului didactic pentru valorificarea diagnozelor rezultate din studiile internaționale TIMSS și PIRLSS” - (2013) Institutul de Științe ale Educației - program de formare continuă
Cartea „Ajută-mă să devin inteligent emoțional!”
Exemple de bune practici
Prima ediție a concursului „Ajută-mă să devin inteligent emoțional” a fost un succes. Au participat cadre didactice din județul Brașov, dar au participat și cadre didactice din două zeci și patru de județe diferite.
Una dintre activități a constat în realizarea de către cadrele didactice a unui articol, având ca temă - „Dezvoltarea inteligenței emoționale - exemple de bune practici.”
Am dorit astfel să împărtășim unii cu ceilalți exemple concrete de activități prin care am urmărit dezvoltarea inteligenței emoționale a elevilor. De asemenea articolele au vizat și prezentarea experiențelor cadrelor didactice în vederea dezvoltării propriei inteligențe emoționale pentru a aplica cu succes în activitatea didactică strategii optime. Pe baza articolelor primite, am realizat cartea în format electronic „Ajută-mă să devin inteligent emoțional!” cu ISBN, editura Etnous, care poate fi descărcată accesând link-ul de mai jos. Este o sursă importantă pentru orice cadru didactic care dorește să realizeze activități de genul acesta cu elevii. Cartea „Ajută-mă să devin inteligent emoțional!”
Proiect educațional „Ajută-mă să devin inteligent emoțional”
Ediția a II-a 2019-2020
Proiectul își propune să prioritizeze importanta dezvoltării inteligenței emoționale în procesul de învățământ atât în rândul cadrelor didactice, cât și al elevilor. Articolele publicate în cartea intitulată „Ajută-mă să devin inteligent emoțional!” vor fi un material – suport pentru orice cadru didactic, iar lucrările preșcolarilor / elevilor / studenților vor fi un semnal de atenție asupra conștientizării rolului pe care îl are acest domeniu în viața oricărei persoane.
Împreună cu partenerii implicați dorim ca acest proiect educațional să provoace cadrele didactice să desfășoare activități care își propun să dezvolte inteligența emoțională a copiilor oferindu-le acestora posibilitatea de a se cunoaște mai bine pe sine, de a-și descoperi resursele personale și de a le valorifica în interacțiunea cu ceilalți.
Ca și cadre didactice trebuie să ne propunem modalităţi de exersare a controlului emoţiilor pentru a-i învăţa pe elevi să se exprime, să-şi gestioneze trăirile emoţionale, să devină personalităţi echilibrate, armonioase. Indiferent de personalitatea și talentul elevului, activitățile trebuie gândite în așa fel încât copiii să se simtă bine, să se distreze și să plece încântați de la ore cu dorința de a produce schimbări în comportamentul lor.
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 13 BRAȘOV
organizator
INSPECTORATUL ȘCOLAR BRAȘOV
Inspector școlar Crețoi Eugenia
Inspector școlar Zugravu Mihaela
FACULTATEA DE PSIHOLOGIE ȘI ȘTIINȚELE EDUCAȚIEI
Conf. dr. psih. Cazan Ana Maria
TRANSYLVANIA INTERNATIONAL SCHOOL
Director: prof. Poenariu Crina
PALATUL COPIILOR BRAȘOV
Prof. Grigorescu Simona
Prof. Nedelcu Nicoleta
Prof. Săcărea Maria Alexandra
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.19 BRAȘOV
Director prof. Savu Claudia
Prof. înv. primar Guguian Claudia
LICEUL TEHNOLOGIC „VICTOR JINGA” SĂCELE
Consilier școlar: Dragu Alina
GRĂDINIȚA NR. 5 BRAȘOV
Director prof. Boicu Mariana
Activități
Activitate 1
Titlul activităţii – „Dezvoltarea inteligenței emoționale- exemple de bune practici”
Perioada de desfăşurare: ianuarie – mai 2020
Participanţi - cadre didactice / studențiDescrierea activității:
Activitatea constă în realizarea de către cadrele didactice/ studenți unui articol, având ca temă - „Dezvoltarea inteligenței emoționale - exemple de bune practici.”
Lucrările prezentate trebuie să vizeze aspecte cu un grad de interes ridicat din tematica propusă dezbaterii, să aibă caracter de originalitate şi aplicabilitate practică în activitatea didactică.
Dorim să împărtășim unii cu ceilalți exemple concrete de activități prin care urmărim dezvoltarea inteligenței emoționale a elevilor. De asemenea articolele pot viza și prezentarea experiențelor cadrelor didactice în vederea dezvoltării propriei inteligențe emoționale pentru a aplica cu succes în activitatea didactică strategii optime.
Activitate 2
Titlul activităţii – „Vreau să fiu un preșcolar/elev/student fericit!”-concurs
Perioada de desfăşurare: ianuarie – mai 2020
Participanţi – preșcolari;elevii claselor primare/gimnaziale/liceale; studențiDescrierea activității:
Preșcolarii/elevii/studenții sunt încurajați și îndrumați de către cadrele didactice să își exprime gândurile și sentimentele în ceea ce privește latura lor socio-emoțională, ce poate și trebuie să fie dezvoltată în mediul educațional. Ghidați de această temă ei pot răspunde întrebării „Ce/Cine mă ajută pe mine să devin o persoană fericită și împlinită socio-emoțional?”
într-un mod în care ei se pot exprima cât mai bine, alegând una din următoarele secțiuni:
Secțiunea I: Creaţie literară (poezii, eseuri) în limba română sau engleză / Secțiunea II: Artă plastică (desene, picturi, afişe,colaje, machete) / Secţiunea III: Creaţii multimedia (prezentări în format ppt, videoclip, grafică pe calculator)
Regulament
ProgramÎNSCRIERILE PENTRU PROIECT SE FAC ONLINE!
DATA LIMITĂ A TRIMITERII LUCRĂRILOR: 21.06.2020Jurizarea va fi făcută de către organizatorii şi partenerii concursului, în data de 06.06.2020. Expedierea premiilor/diplomelor se va face electronic pâna în data de – 31.08.2020, pe adresele de e-mail indicate de îndrumători, în fişele de înscriere.
Se vor acorda premii speciale, premiile I, II, III, menţiuni, pentru participanţi şi diplome de excelenţă, / adeverinţe cadrelor îndrumătoare; se trimit online!
DOCUMENTE ACORDATE cadrelor didacticeCartea în format electronic „Ajută-mă să devin inteligent emoțional”, ISBN (va putea fi descărcată de pe site, secțiunea „Inteligența emoțională”)
ADEVERINȚĂ de PUBLICARE în carte cu ISBN.
Adeverinţă de coordonator.
NU SE PERCEPE TAXĂ DE PARTICIPARE!DESCARCĂ REGULAMENT!
„Around the world”
„Profesorul mediocru spune. Profesorul bun explică și demonstrează. Profesorul perfect inspiră.” — William George Ward
Aceste cuvinte descriu cel mai bine ce înseamnă DASCALUL Oana Oana Rebeca! După aproape cinci ani împreună, am rămas la ideea că este cea mai bună alegere pe care o puteam face noi 3 (elev, mami și tati)!
Dincolo de această dăruire către a DESCHIDE, DEZVOLTA și CREȘTE mințile copiiilor nostri, domnișoara noastra este un un OM bun și frumos la chip și la suflet!
Și cum o spun de ceva vreme…viitorul ar fi perfect dacă ar fi posibil să o avem DASCĂL până copiii termină facultatea!!!
Mihaela Bulanga
Părinte
“Trece peste orice problemă din trecut, prezent și care va avea loc în viitor! Orice oră incearcă să o transforme în joacă pentru a o înțelege mai bine. Ne iubește ca o mamă, se distrează cu noi ca un prieten și ne sfătuiește ca o bunică.”
Darius Radu
Elev
”Doamna noastră este un cadru didactic exemplar, iubit de copii, un fin psiholog care își pune amprenta pozitivă în comportamentul și modul de gândire al copilului, „un misionar" care dezvoltă stima de sine a copilului”
Elena Grumăzescu
Părinte
“Doamna mea învățătoare este calmă în orice situație, predă cu blândețe și atenție, chiar dacă greșești te încurajează. Are un suflet bun pentru că îi pasă de copiii pe care îi are și are grijă de ei.”
Matei Tonie
Elev
“De ce este un profesor foarte bun? Pentru că ne iubește foarte mult, ne implică în multe activități captivante și de fiecare dată când greșim ne corectează cu calmitate.”
Alexandru Răuță
Elev
“Sunt cea mai fericită că am asemenea persoană în jurul meu! Domnișoara mea este cea mai simpatică, doar prezența ei te face fericit. Îi sunt recunoscătoare pentru tot ce m-a învățat. Sper ca toată lumea să aibă norocul de a o întâlni. Te iubesc, domnișoara!”
Mara Mihai
Elev
“Vin cu drag la școală! Doamna Oana ne ascultă părerile și putem să aducem argumente. E frumoasă, silitoare și iubitoare. Suntem foarte, foarte norocoși să o avem.”
Maria Ciurlică
Elev
“Domnișoara este frumoasă, inteligentă, veselă, ne învață multe lucruri. Mai avem puțin timp din clasa a IV-a dar voi profita de acesta fiindcă am cea mai bună învățătoare!”
Bogdan Coman
Elev
“Salut! Eu sunt Dari și aș vrea să-ți vorbesc despre învățătoarea mea. Ea este iubăreață, dedicată, empatică, performantă, încrezătoare, delicată, credincioasă și amuzantă.”
Darius Radu
Elev
“Doamna Oana Oana este răbdătoare cu elevii ei. Ea ne face surprize frumoase și ne înveselește mereu. Nu țipă la noi și ne învață multe lucruri interesante. Ea este mereu fericită!”
Andrea Balla
Elev
“Domnișoara Oana este o fire înțeleaptă, mereu găsește o cale ca să fie bine pentru toată lumea. Este încrezătoare, mereu își îndrăgește elevii.”
Iulia Albineț
Elev
“Învățătoarea mea este în primul rând răbdătoare, nu țipă, este iubitoare și când nu înțelegem ceva ne explică foarte frumos.”
Cosmin Bulanga
Elev
“Doamna mea este un om înțelept și vrea să ne dăruiască din înțelepciunea ei nouă.”
David Năstasă
Elev
“Domnișoara mea este drăgălașă, alintătoare, isteață, liniștită, răbdătoare, impresionant de frumoasă, este un fel de știe tot, ascultătoare.”
Corina Sârbulescu
Elev
“Este foarte calmă în orice situație. Dumneaei face orice pentru noi. Ne ajută când nu știm ceva. Chiar dacă unii sunt mai lenți le acordă timp. Orele de relaxare cu ea sunt interactive. Este cea mai tare!”
Matei Tonie
Elev
“Doamna mea este drăguță. Ea nu ne dă niciodată multe teme și ne învață mereu într-un mod interactiv.”
Luca Tănăsache
Elev
“Doamna învățătoare este drăguță cu noi, adică: ne învață lucruri noi, ne dă să lucrăm fișe și cel mai mult îmi place că ne dă să facem proiecte.”
Albert Novac
Elev
“Domnișoara mea este minunată, deșteaptă, silitoare. Ea se descurcă cu orice copil. Când nu știi ceva, te ajută să înțelegi. O iubesc!”
Andrei Ionică
Elev
“Domnișoara mea este foarte înțelegătoare, o iubesc pentru că ne explică foate bine orice lecție.”
Hiroyuki Bansho
Elev
“Domnișoara Oana este o persoană minunată. Ne pregătește tot felul de activități frumoase și ne implică în jocuri interesante.”
Ana Năndrean
Elev
“Doamna mea este impecabilă. Nu ne ceartă, nu țipă la noi, deci pot spune că am cunoscut un profesor pe care îl voi purta în inimă mereu.”
Alexandru Stoica
Elev
“Este în primul rând iubitoare, onestă, nu țipă când facem ceva greșit, ci ne explică frumos! Își controlează mereu emoțiile negative. Vă iubesc, domnișoara!”
Sarah Movilă
Elev
“Ea este bună cu noi. Discutăm cu ea orice, indiferent că este vorba despre școală sau nu. Ne învață în moduri surprinzătoare, astfel încât să ne fie cât mai ușor să punem în practică. O perfectă învățătoare!”
Raul Muntean
Elev
“Domnișoara este înțelegătoare și mereu creativă. Ne iubește mult și ne înțelege. Este bună cu noi.”
Andra Crăciun
Elev
“Învățătoarea mea este tânără, drăguță, iubitoare, calmă, amuzantă. Sunt așa de multe calități… Este harnică, isteață și mereu pregătită.”
Cristi Grumăzescu
Elev
“Oana Oana, profesoara mea grijulie, ne învață multe lucruri, dar ea nu uită nici de jocuri. Eu zic că este cea mai frumușică și amuzantă doamnă. O iubesc!”
Rareș Matei
Elev
“Profesoara mea este una dintre cele mai bune învățătoare, după părerea mea. Ea dă tot ce poate pentru a învăța pe cineva. Și nu uită să te lase și să te joci.”
Mihnea Petri
Elev
“O iubesc pe domnișoara mea pentru că ea crede în noi și niciodată nu pune pe cineva într-o lumină proastă, din contră încearcă să-l încurajeze.”
Alexandru Răuță
Elev
“Ar trebui să o cunoașteți pe doamna mea. Ea este răbdătoare, blândă, nu țipă. Eu spun că este un exemplu.”
Denis Păvălache
Elev
“Oana Oana este un profesor foarte bun care ne învață mult. Ea are idei foarte bune, care îmi plac pentru că sunt chiar faine. Din punctul meu de vedere am cea mai bună învățătoare din lume.”
Bogdan Popoviciu
Elev
“Doamna mea este frumoasă, inteligentă, educată, iar atunci când citește zici că ciripește.”
Alexandru Arinean
Elev
“Domnișoara mea este fermecată. Pentru mine ea este o căpșunică. O iubesc foarte mult pentru că este bună și răbdătoare.”
Alexandra Cojoc
Elev
“Doamna mea este foarte frumoasă, inteligentă, ne învață lucruri noi și nu ne ceartă.”
Beatrice Roșu
Elev
“Este iubitoare, înțelegătoare, ne sare mereu în ajutor, cochetă în fiecare zi. O iubesc!”
Miruna Nicolae
Elev
“Domnișoara Oana este frumoasă, amuzantă, fină, relaxată, bună, deșteaptă, nu țipă, glumeață și iubitoare.”